Friday, January 21, 2011

conteng-conteng dinding

Time kat sekolah dulu, saya penah join group 'pelajar conteng dinding'. Cikgu pendidikan seni kitorang masa tu adalah Pn. Yong. Dia sangat terer lukis-lukis ni. Disebabkan saya sangat minat melukis so saya selalu tak sabar tunggu Pn. Yong masuk kelas. Rasa macam tak sempat buat apa-apa time kelas dia. Sejam rasa cam 5 minit. Haizzz.

Minat melukis ni datang dalam diri saya sejak sy kecik lagi. Masa skolah rendah penah la beberapa kali menang pertandingan melukis peringkat Daerah. Tapi tak pegi jauh pon. Sebab time sekolah menengah saya tak berapa nak menceburi bidang ni. Masa tu kalo lukis je mesti nangis sebab rindu mak yang jauh di mata. Saya dulu blaja kat boarding school nun jauh di Negeri Sembilan. Masa saya kecik2, mak saya yang banyak ajar saya melukis. Bila dia jauh, saya taknak melukis sebab saya rindu gile2 die bila saya lukis. Tapi saya suke sebab lukisan saya penah la kene tampal dekat board "Pendidikan Seni'. Haha. Budak2 biasala kan. Kononnya suka la bila org appreciate keje halus dia. Hakhak. So sy nanti bila ngaja saya pon nak tampal2 hasil kerja plajar saya kat notice board. Siyes leh galakkan mereka mencintai kerja yang mereka lakukan. Lepas dah habis sekolah, saya penah pegi balik ke sekolah tu buat program ngan adik-adik. Dan saya tgk kat bilik sejarah sekolah, ada satu lukisan saya di framekan! muahahaha..suke suke suke! ~gambar waterfall~
Bila saya pergi praktikal kat SMK Seri Permaisuri, saya dapat peluang conteng2 dinding lagi! Walopon tak berapa yakin nak buat mural sebab dah lame tak melukis tapi tak pe lah. Saya dan teman seperjuangan, Aishah cuba berikan usaha yang terbaik semampu kami dan inilah hasilnya...

Kononnya bunga orkid..huahua


Ni hampir siap pada hari ke-3

Siap pada hari ke-4! Meninggalkan kenangan istimewa kami buat warga SMKSP! 
Hasilnya takda lah macam pro. Hak hak... Tapi kami cuba 'sebaik semampuku...' ecehhhh :)

p/s: Teringin nak belaja lukis secara formal! :) Macam pakcik Manza dll. Nanti kalo berkesempatan sy tulis pasal pakcik Manza (kwn mak saya time kat maktab) dan lukisan-lukisannya! 

2 comments: