Friday, January 21, 2011

Tujuan berBlogging

Diri ini bakal melangkah ke alam pekerjaan iaitu alam guru. .cekgu... pendidik... teacher... muallim... sensei... sonsaengnim... enseignant (eh..ni x sure...sape reti perancis? saya sudah lupa!hekhek~) Tak kiralah apa pon gelarannya..yang pasti tugas saya adalah untuk mendidik anak bangsa menjadi insan yang seimbang dan harmoni baik dari segi jasmani, emosi, rohani dan intelek. cewahhh..hehe...ni sapa pon yang bergelar guru pasti tahu..FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN! ~gua saya hapal gile2 ni time nk interview kat BTPN Pengkalan Chepa hari tu..2 NOV 2010 dlm kenangan, hakhak~

Kiranya saya buat blog ini adalah untuk berkongsi kisah hidup saya bergelumang dengan tugas2 seorang guru apabila saya menjawat jawatan guru di sekolah yang bakal dipostingkan nanti. Besar harapan saya semoga saya ni dipostingkan di tempat yang paling baik buat saya untuk belajar menjadi cikgu yang berjiwa waja, berdedikasi dan penuh inspirasi. Semoga Allah memberikan permulaan yang baik buat diri saya dan sahabat2. Doakan saya ye sahabat2!

Semoga juga perkongsian ini memberikan manfaat buat pembacanya. Agar diri diberi kekuatan mengharungi cabaran dan dugaan serta karenah anak remaja zaman baru ini. Persiapkan diri untuk bermujahadah di jalan perjuangan ini...apa pun yang berlaku...teruslah mara ke hadapan..usah berpaling terus berputus asa..sebaliknya...teruskan dgn penuh yakin! HIMNEJA cinguya! hihi

Gua Saya dan kak jannah ketika LM

No comments:

Post a Comment