Sunday, January 23, 2011

Surprise~jeng jeng jeng!

Jarum panjang jam menunjukkan tepat ke angka 9. Saya tercongok atas katil, sambil gosok-gosok mata dengan belakang tangan. Dah keluar agaknya penempatan GSST ni. Kalo dikira-kira, opis bukak pukul 8: 30 pagi. Macam mana kalo sama jugak macam hari-hari yang lepas. Dengan semangat berkobar-kobar saya menuju laptop. Laju je jari-jari gemuk ini menari-nari type dekat google search engine 'KPM'. Tak pernah bookmark website tu. Hati berdebar-debar macam kenderaan mahu perang~haha, lagu mende tah merepek! Tapi setiap kali itu jugak la menghampakan sampaikan saya ni dah hafal la home website kpm ni. Siap leh lukis balik tanpa tengok! Kahkah. Boleh geleng kepala sajalah. Apakan daya hamba manusia lemah tak punya kuasa. Memang sedih je kalo fikir. Tapi tak apa. Orang kata hidup jangan mudah berputus asa dengan rahmat Allah. Berusahalah bersungguh-sungguh nescaya takkan dipersiakan. Dengan sisa semangat keguruan yang ada, saya bangun dari katil empuk tu, terus menuju laptop kesayangan. Tak sempat gosok gigi pon. Takut nanti ketinggalan. Haha. Pengotor! Seperti biasa... dengan lafaz bismillah saya on laptop. Bibir dah mengukir senyuman dah. Hati penuh pengharapan. Ada laa kali ni. Ada laaa... Pliz! Bukak2 je..
TAKDE! 
Takde lagi ke? Buat suspen je KPM ni. NI mesti petang2 sket ni. Bersabar lah wahai jiwa yg kacau bilau. Memang jiwa kacau pon selagi tak dapat posting ni! Penting tahu posting ni.

Kecoh kat FaceBook pasal penempatan ni. Semua bengang kalaulah taktahu jugak hari ini, pasti melunturkan semangat membara kami. Semua orang eksaited nak tahu sebab memang tak sabar nak berkhidmat kot. Haha. Berkat kesabaran... Dalam pukul 10 lebih... maka dapat la tahu kat mane. Kat mane?? Kat mane?? Kat mane?? Jeng jeng jeng.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jauh gila ngan rumah saya...tapi kene pasrah ape pon ketetapan Allah. Fighting fieza! Himneja!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-





JOHOR darul takzim. Here I come! Ya Allah, andai ini yang terbaik untukku, aku pasrah segalanya kepadamu. Aku bersyukur dengan rahmat dan limpahan kurniaMu. Ampunilah dosa kedua ibu bapaku dan sayangilah mereka sepertimana mereka menyayangiku semenjak aku kecil. Kurniakan kesihatan yang baik buat kedua-dua mereka. Aku berserah kepadaMu segala urusan ku. Permudahkanlah ke atas ku urusanku selepas ini. Amin ya rabbal 'alamin.

p/s: Sahabat2, doakan semoga saya cemerlang di skolah baru. Saya butuh doa kalian. Terima kasih.

4 comments:

  1. tahniah...smoga cikgu fiza berkhidmat penuh cemerlang di skolah baru....doa rakan sejawat sentiasa mengiringi cikgu fiza...mari bersama memartabatkan profesion keguruan!

    ReplyDelete
  2. cikgu yazid...mari2!! I am proud to be a teacher! :)

    ReplyDelete