Monday, January 24, 2011

Persiapan Awal~Himneja!!

Saya akan mula berkhidmat sebagai  guru pada 7 feb 2011. Tarikh yang bersejarah buat saya. Bakal berkhidmat di Johor Darul Takzim bersama beberapa orang lagi rakan-rakan dari UM yang lain especially teman rapat Aishah dan Yuni memberi sedikit kekuatan kepada saya untuk survive kat sana nanti. Perasaan saya sekarang bercampur baur. Gembira sebab diberi rezki dan peluang menjadi guru, sedih sebab kene tinggal keluarga lagi-lagilah bila dah lama duduk rumah lepas tamat pengajian hari tu.

Sebelum memulakan perjalanan baru dalam hidup ini, eloklah kiranya kita bermuhasabah dan memperbaiki niat agar kita tidak melakukan sesuatu  pekerjaan dengan sia-sia. Saya harap saya KUAT untuk menempuh segala cabaran yang mendatang! Sentiasa ikhlas dalam mendidik dan menyampaikan ilmu serta sentiasa memperbaiki kelemahan diri. Semoga dipertemukan dengan orang-orang yang senang dengan kita dan persekitaran yang menggalakkan diri untuk terus maju. Dipertemukan dengan sahabat-sahabat yang boleh memberi tunjuk ajar dan sentiasa ingat-mengingatkan diri ini ke jalan Allah.


My Lord show me right from wrong... Give me light make me strong... I know the road is long... Make me strong!!

p/s: Tawakkal kepada Allah menguatkan jiwa. :)

3 comments:

  1. insya Allah..aye x pernah jumpa lagi cikgu serajin fieza, agaknya kalau masuk sekolah baru, memang cerialah sekolah di cat nya..hehe..

    go fieza go! nice blog^_^

    ReplyDelete
  2. Thanks yuni! Kene banyak blajar dari yuni ni teknik2 penyampaian. Aritu x abes blaja lagi yuni. Sampai part keluarkan suara dalam perut je. Leh la sambung sesi lain lak nnt kat johor. Kehkeh.

    ReplyDelete
  3. hoho..adoi la...aye x sabar nak jumpa fiza dan ecah! Allah.Allah.Allah.^_^

    ReplyDelete