Friday, January 21, 2011

terima kasih cikgu

First time pergi assembly dekat SMKSP, murid-murid semua nyanyi lagu ni. Masa diorang nyanyi lagu ni tetiba saya rasa sebak! erkkk..emotional habes! haha.. tapi pada saya lagu ni memang touching la bila kita berdiri ramai2 atas pentas tu sebagai seorang cikgu lepas tu murid-murid semua nyanyi lagu ni.

'Ya Allah, terima kasih kerana memberi peluang kepada aku untuk berada di jalan ini. Aku bersyukur kepadaMU atas segala kurnia dan nikmat yang tidak terhingga.'



Saya pon nak nyanyi lagu ni untuk cikgu2 yang telah mendidik saya selama ini. Terima kasih cikgu. Jasamu kukenang sampai bila-bila.

Lagu ni simple je tapi part 'kami ingat setiap masa jasa guru mendidik bangsa' tu memang feeling cikgu terus menyelinap masuk sepenuhnya dalam diri. Rasa semangat nak mendidik anak bangsa menggunung tinggi sebab saya sedar tugas mendidik bukannya tanggungjawab yang mudah. Kita telah dipilih oleh Allah untuk membentuk sahsiah dan mentarbiyah generasi akan datang yang bakal mentadbir dunia. Amanah itu di bahu kita. Selamat beramal~

p/s: nak berjaya kene sabar! hehe... fiza, bersabarlah dalam mendidik! *murid-murid semua tu tatabahasa lingkup...murid-murid dah ramai..so semua tu x perlu guna ye ceikgu fieza*haha


No comments:

Post a Comment